יום חמישי, 27 ביוני 2013

איך גיליתי מחדש את צלליות מאק שלי!

אני זוכרת את הפעם הראשונה שנכנסתי למאק וביררתי כמה תעלה פלטה שלמה של 15 צלליות. הייתי בתחילת דרכי האיפורית ועוד לא הכרתי את עולם הקניות באינטרנט ובכלל לא ידעתי שיש אפילו אפשרות לקבל הנחת מאפר בחנויות וההוצאה נראתה לי אסטרונומית... את כל המידע שהיה לי באותו הזמן על הצלליות של מאק קיבלתי מסרטונים של Pixiwoo ושל יוטיובריות אחרות, והיה נראה שהן כל כך זולות מכיוון שהיו להן כמויות ענק של צלליות - פלטות על פלטות שלמות! בדיעבד אני יודעת שחלקן מאפרות, חלקן עבדו במאק וחלקן גרות בארה"ב ששם ב-Back2Mac אפשר לקבל גם צללית או גלוס ולא רק שפתון כמו בשאר העולם :) (למי שלא מכירה, Back2Mac היא תוכנית במאק שבו אם מביאים 6 אריזות ריקות ניתן לבחור מוצר במתנה).
במרוצת הזמן קניתי כמה וכמה מהצלליות של מאק - חלקן בחו״ל, חלקן בסטרוברי, חלקן באיביי (לפני שלמדתי לזהות זיופים :) וחלקן גם בארץ. לבסוף הגעתי למצב שבו היו לי כ-30 ומשהו צלליות מאק...

במאק ישנם שלושה סוגים של פלטות ריקות - פלטה של שתי צלליות, רביעייה ופלטת הפרו שיכולה להכיל בין 15 ל-24 צלליות. כדי למלא את הפלטות יש שתי אופציות: הראשונה היא לקנות את הצללית מראש כשהיא מוכנה להיכנס לפלטה, כלומר היא לא נמצאת בתוך מיכל הפלסטיק השחור (במאק קוראים לצלליות הללו Pro Palette Refill Pan), והאופציה שנייה היא לדפט צלליות קיימות כדי להוציא את תבנית המתכת הקטנה מהפלסטיק ולשים אותה בפלטה.


להלן שלבי ה"דיפוט"...
לקנות צלליות "פאן" זול יותר ומהווה פחות התעסקות לטעמי, לכן רוב הצלליות שלי נקנו בצורה הזו. למרות זאת, צלליות מקולקציות מיוחדות לא נמכרות ב"פאן" ולכן חייבים לקנות אותן במיכלים הרגילים.
במרוצת הזמן הצלליות שלי התרבו ולבסוף מילאתי שתי פלטות פרו. הקטע היה שבגלל שהצלליות נחו להן בפלטות הסגורות, לא השתמשתי בהן יותר מדי והעדפתי את הצלליות של אינגלוט או הפלטות של אורבן דיקיי או לוראק שהיו לי יותר נגישות. 
לפני כמה חודשים התחלתי לראות בסרטונים ביוטיוב ובבלוגים מחו״ל שיש סוג פלטות פרו חדש - הפעם מאק השתכללו ושינו את המכסים של הפלטות למכסים שקופים, תהליך דומה לזה שעשו עם הרביעיות והזוגות לפני כמה שנים. 


הפלטה החדשה מימין והישנה משמאל
הפלטה החדשה מימין והישנה משמאל
הפלטה החדשה מימין והישנה משמאל
ברגע שהבנתי שהפלטות הגיעו לארץ מיהרתי לסניף מאק הקרוב אלי ורכשתי שתי פלטות חדשות, תודות לחברות המהממות שלי שקנו לי גיפט קארד ממאק ליומולדת! 
הפלטות החדשות דומות בגודלן לקודמות אבל קצת יותר עבות אבל נראות גם קומפקטיות יותר. החידוש הגדול הוא כמובן המכסה השקוף, והחידוש השני הוא שהן מגיעות עם משטח ריק ללא החוצצים שבהם מניחים את הצלליות. 



עם הפלטות האלו הושק גם סוג חדש לחלוטין של פלטות - פלטות כפולות! אלו בעצם שתי פלטות מהזן החדש, מחוברות ביחד כשביניהן מחיצת פלסטיק שקופה. בהתחלה רציתי לקנות אחת כזו, אבל לפי מה שקראתי וראיתי באינטרנט מסתבר שהפלטות האלו לא כל כך ידידותיות למשתמש מכיוון שברגע שסוגרים אותן הצלליות מהצד העליון פשוט נופלות...



גם הפלטות הרגילות לא חפות מבעיות קלות בנוגע למיגנוט של הצלליות: המשטח המגנטי שבתוך הפלטה לא חזק כל כך ולא כל צללית מתמגנטת אליו בצורה הדוקה/חזקה מספיק והצלליות נוטות ״לזוז״ בתוך הפלטה.הפתרון שאני מצאתי לעניין הזה הוא פשוט למלא את הפלטה עד הסוף ואז שום דבר לא זז. למי שאין כל כך הרבה צלליות ניתן לקנות במאק מחיצות מיוחדות שמכילות חורים בגודל המתאים (ישנם גם כאלו שמתאימות לגדלים של סמקים ואפילו כאלו עם מקומות לאודמים!). 
החלק החיובי בזה הוא שניתן להכניס הרבה יותר צלליות לפלטה (24 במקום 15), אבל הסידור שלהן בפלטה קצת שונה (פחות ״מסודר״ ממקודם :).
מעבר להשוואה ביו הפלטות החדשות לישנות, ההשוואה המתבקשת היא ל- Z-Palette


ה-Z-Palette
 הן פלטות מאוד פופולריות בבלוגוספירה, גם בארץ וגם בחו״ל. הן בעצם הומצאו על ידי מאפרת שאהבה לדפט את המוצרים שבהם השתמשה בקיט המקצועי שלה ומצאה דרך לעשות מזה כסף.
ה-Z-Palette שיש לי היא בגודל Large (יש גם גודל נוסף גדול יותר שנקרא Pro) והיא קצת יותר גדולה מהפלטה של מאק (נכנסות בה 28 צלליות בהשוואה ל-24 שבמאק). אבל יש לפלטות האלו שני חסרונות גדולים בעיניי - הראשון הוא שהן עשויות מקרטון, אומנם קרטון קשיח, אבל בכל זאת קרטון... (המאק עשויה מפלסטיק כמובן). החסרון השני הוא המחיר - הפלטות של מאק עולות 70 ש"ח (לפני הנחת מאפר למי שיש) וה-Z-Palette עולות כ-100 ש"ח ואין עליהן הנחות. לזכותן של ה-Z-Palette צריך לומר שיש להן עיצובים וצבעים מגניבים מאוד וגם כמה וכמה גדלים נוספים. החיסרון של הפלטות של מאק על פני הZ-Palette הוא שצלליות לא של מאק (למשל כמו אינגלוט או קרליין) לא מתמגנטות לבסיס של הפלטה וצריך להדביק עליו דף מגנטי כדי שהן יישארו במקומן (אם הפלטות מיועדות לשימוש ביתי זה פחות קריטי, כי גם אם לא שמים את המגנט אפשר לשים בפנים את הצלליות "משוחררות", אבל זה עדיין קצת מבאס).

הצלליות המרובעות הן של אינגלוט וקרליין, והן פשוט נחות להן בתוך הפלטה, לא ממוגנטות.

לסיכום, אני ממש מרוצה מהפלטות שלי - הצלליות שלי הרבה יותר נגישות לי, ובשל כך אני משתמשת בהן הרבה הרבה יותר :).
מה איתכן? ניסיתן את הפלטות החדשות?
איך אתן מאחסנות את הצלליות שלכן?


4 תגובות:

  1. הפלטות האלו הן רק במאק פרו או בכל סניף רגיל של מאק? כי לפני כמה חודשים הלכתי לסניף בב"ש ואמרו לי שאין אותן והן רק פרו :/

    השבמחק
  2. אני חיפשתי בעזריאלי בחודש שעבר ולא היו את הפלטות אלא רק את החלקים הפנימיים (לצלליות או סמקים), אבל לפי מה שאני יודעת זה מוצר לא פרו, אלא בליין הרגיל.

    השבמחק
  3. אני אוהבת את התכונה הזו בצלליות מאק- הדיפוט שלהם קליל כ"כ!
    יש לך אוסף מכובד וצבעוני למדי!

    השבמחק
  4. הדיפוט זה אחד הדברים היותר מספקים שיש - פתאום צלליות שלא ראיתי כל כך הרבה זמן נמצאות לי מול העיניים! ממש כאילו עשיתי קצת שופינג מפנק :)

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...