יום רביעי, 3 ביולי 2013

קצת היסטוריה וכמה מוצרים חדשים מבורז'ואה!

חברת בורז'ואה חוגגת השנה 150 שנים לפעילותה. החברה הפריזאית נמצאת בארץ כמעט 3 שנים לדעתי, והמוצרים שלה התחבבו עד מאוד על מכורות האיפור שבינינו :). 



קצת היסטוריה: "בורז'ואה הופיעה לראשונה ב-1863, ברובע התיאטראות ב-Grands Boulevards של פריס. מייסד המותג, השחקן ז'וזף-אלבר פונסן ייצר בדירתו איפור עבור שחקניות הבמה ויצירותיו הראשונות היו עפרונות צבע עבים משעוות נרות בצבעים שונים, שאותם כינה בשמן של דמויות תיאטרון מפורסמות. כקוסמטיקאי ובעל חזון בתחום היופי, הרחיב פונסן במהירות את מגוון מוצרי האיפור שלו, תוך חתירה מתמדת לאיכות טובה יותר ולמגוון רחב יותר. בשנת 1868, אלכסנדר-נפוליאון בורז'ואה, המנהל השותף של המותג, לקח לידיו את ניהול המותג, האיץ את פיתוחו ופנה לשיווק המוני ובינלאומי. כבר ב-1898 כלל הקטלוג של בורז'ואה כלל יותר מ-700 פריטים – לא רק פודרה לפנים ואיפור, אלא גם בשמים בריכוזים שונים, תמציות מבושמות לממחטות אף ותחליבים לשיער. בשנות ה-20 כבר נכחו מוצרי בורז'ואה ב-120 מדינות, ואף זכו במדליות בתערוכות בינלאומיות הודות לאיכותם וליצירתיות שבהם. ב-1928 הוצע הבושם היוקרתי הראשון במחיר סביר, ויועד לנשים בכל רחבי העולם ושמו - Evening in Paris!

(למי שהנושא מעניין אותה, להלן לינק ללוח בפינטרסט של מודעות וינטג': http://pinterest.com/HistoiredeMode/lipstick-powder-and-paint)

"ב-1912 נוצרו הסמקים הפסטליים המפורסמים אשר שכנו בקופסיות העגולות הקטנות שהיו  הסמל של בורז'ואה – כיפיות ושיקיות. תהליך הייצור נחשב מהפכני: תערובת של פודרה ומים נדחסה לתבניות עגולות, עברה תהליך ייבוש, לוטשה בעבודת יד והונחה בקופסאות מקרטון מודפס. המגוון כלל גוונים ואפקטים מותאמים למגמות אופנתיות וסגנונות שונים. הקופסיות העגולות הקטנות הפכו למוצר קאלט וכיום נמכרות מהן 6 מיליון קופסאות עגולות מדי שנה בכל העולם.
המטרה המרכזית של בורז'ואה היא להפוך את שגרת הטיפוח לפשוטה וקלה עם חידושים וליטושים. מסוף המאה ה-19 מציעים המארזים הזעירים של בורז'ואה איכות ועיצוב אלגנטי. הם אלה שניבאו את עלייתה של "האישה העסוקה" וסיפקו לה את כל צרכיה עם שפתוני מיני נשלפים, מארזי פודרה קומפקטיים לרבות כריות איפור מפלומת ברבורים, וכו'. נרתיק איפור שימושי במיוחד, שנודע בשם "חביב הנשים" (“the Ladies’ Friend”), נוצר ב-1897. הנרתיק הקטן והגלילי, בצבע כחול כהה, הכיל שפתון, פודרה וכרית איפור, וגם כחל לעיניים. כיום כוללות הקולקציות של בורז'ואה לקים מהירי ייבוש, קופסאות עגולות עם מברשת ומראה אינטגראלית, מסקרות עם מברשת כפולה וכו'. מוצרים אלה ממשיכים לסייע לנשים ליהנות מטכניקות האיפור העדכניות ביותר ללא אילוצים. בורז'ואה מציע פלטת צבעים של יותר מ-360 גוונים ומדי שנה משיק יותר מ-100 מוצרים חדשים ומקוריים." 


יש לי כמה וכמה מוצרים של בורז'ואה, ביניהם המייקאפ הנוזלי האהוב עלי - Healthy Mix, וכן כמה צלליות וכמובן מסקרות, שסקרתי כמה מהן בבלוג.
לקראת חגיגות ה-150, הוזמנתי לאירוע שערכה בורז'ואה ובו הושקו מספר מוצרים חדשים, והראשון מביניהם הוא אייליינר טוש חדש ושמו - Intuitive Liner.


זה בעצם אייליינר טוש שמגיע בעיצוב מעניין: במקום חוד אחד יש לו שלושה חודים קטנטנים שאמורים לפשט ולהקל על יצירת האייליינר, שכן במקום למרוח קו רציף, בעצם מנקדים את קו הריסים עם החודים כך שאמור להתקבל קו שלם. אני לא כל כך התחברתי לשיטה הזו (שניתן לראות בסרטון הזה) ומצאתי שציור של הקו בשיטה הרגילה נותנת תוצאה אחידה ושלמה יותר לטעמי. מה שכן, שיטת הניקוד עובדת יפה דווקא בקו הריסים התחתון, ומצאתי שאני מצליחה לצייר קו לא עבה שבאמת מצליח להדגיש את העין בצורה עדינה ולא סוגר או מקטין אותה.


חידוש נוסף בברוז'ואה הן מסקרות צבעוניות - לקראת הקיץ משיקים בחברה שלושה גוונים של מסקרה: סגול, כחול וטורקיז ואני קיבלתי את הטורקיזית לסקירה.


הרעיון של מסקרה צבעונית מאוד מעניין בעיניי, אבל מצאתי שדי קשה למצוא מסקרות בגוונים צבעוניים שממש רואים אותם על הריסים (או לפחות על הריסים שלי, שלמרות היותם חומים ולא שחורים, עדיין "בולעים" כמעט כל גוון שאני מנסה להניח עליהם). גם המסקרה הזו לא שונה ולא כל כך אהבתי את המראה שלה על הריסים העליונים שלי, פשוט בגלל שהם נראו הרבה פחות מודגשים איתה מאשר עם מסקרה שחורה רגילה. אבל אז נזכרתי שראיתי מראה שמישהי עשתה שבו היא הניחה מסקרה בכחול בוהק דווקא על הריסים התחתונים, מה שנתן להם בולטות צבעונית ומפתיעה ביותר, אז כמובן שהייתי חייבת לנסות - 


 Eyes:
NYX Jumbo eye pencil in Milk
GA-DE Everlasting Eyeliner in 305
Bourjois Little Round Pot Eyeshadow in 07, 05
Inglot e/s in 353
MAC Equilibrium Blush (in the crease)
MAC Haute & Naughty Mascara (top lashes)
Bourjois Volume Glamour MAX Holidays Mascara in 54 Green Lagoon
Face:
Revlon Colorstay Oily/Combination in 200 Nude
MAC Studio Finish Concealer in NW20
MAC Blot Powder in Medium
MAC Equilibrium Blush
Lips:
MAC Lipstick in Modesty

מי שמחפשת מסקרה מאוד בגוון מאוד בולט וזועק לא תמצא אותה במסקרה הזו, אבל אני כן חושבת שהיא תהיה טובה למי שרוצה קצת לגוון את המראות שלה ואוהבת להתאפר בגוונים מעניינים יותר משחור או חום :). וגם, אצל ליאן אפשר לראות הדגמה מקסימה של הגרסה הכחולה של המסקרה הזו.

אז מזל טוב לחברת בורז'ואה, 150 שנים זה בהחלט מכובד ביותר!

מקווה שנהניתן מהפוסט. האם ניסיתן את המוצרים החדשים? 
מה דעתכן על האייליינר - רעיון חדשני או סתם גימיק?

תגובה 1:

  1. מזל טוב למותג, ברוכה השווה הארץ ולייק על האיליינר התכלת!
    האיליינר נחמד עבורי, אבל מבאס אותי העובי שלו (מקשה על יצירת כנף).

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...