יום שישי, 21 במרץ 2014

Cruelty Free FOTD 2014!

אחרי שבשנה שעברה סיפרתי לכן בפוסט "יום חופש לארנבונים" על הצלליות של אינגלוט ושל Wet & Wild, השנה החלטתי לאתגר את עצמי ולעשות מראה איפור שלם, מאלף ועד תו, כולל כל המוצרים וכל המברשות, עם מוצרים שלא נוסו על בעלי חיים. לשמחתי גיליתי שכמה וכמה מהמוצרים שאני משתמשת בהם בשוטף כבר שייכים לחברות כאלו!




כמו שכתבתי בפוסט משנה שעברה, עניין הניסויים בבעלי חיים ממשיך להיות נושא חם בתעשיית היופי בעולם, ישנם כמה חוקים שנחקקו במדינות שונות בשנה שעברה והשנה שמיועדים למגר את התופעה הזו, אבל לצערי הדרך עדיין ארוכה ונכון לעכשיו ישנן עדיין הרבה חברות שמשתמשות בבעלי חיים כחלק מתהליך אישור המוצרים שלהן במדינות מסויימות.
מי שרוצה לדעת אילו חברות עושות ניסויים ואילו לא, להלן האתר של PETA שבו ניתן לעשות חיפוש ולוודא סטטוס של כל חברה וחברה, וגם כתבה מצויינת של יעל יעקבי בנושא.

השנה המשכתי בניסיונות שלי בעיקר לשים לב למה אני קונה ואיזה מרכיבים יש במוצרים שבהם אני משתמשת. כמו שכתבתי בפוסט הקודם, אני עדיין משתמשת בשמפו ובסבון נוזלי של חברה קרמה הישראלית והדיאודורנט "נושם" של קרליין עדיין מככב אצלי על השידה.

ועכשיו לאיפור!


מכיוון שהשלב הראשון בכל איפור הוא כמובן שלב ההכנה של העור אז חשבתי לחלוק אתכן קצת משגרת הטיפוח שלי בנוסף לאיפור עצמו.



בבקרים אני לא אוהבת להשתמש בסבון פנים שכן אני מרגישה שהוא סתם שלב נוסף שאני לא ממש צריכה ושטיפה של הפנים עם מים קרים בדרך כלל מספקת אותי. לעומת זאת, על קרם לחות אני לא מוותרת, וקרם הלחות המועדף עלי הוא קרם ג'ל לחות והגנה של ד"ר פישר מסדרת Young, שמהווה בסיס מעולה לאיפור שכן הוא נספג מהר מאוד ומשאיר את העור נעים ולא דביק. בנוסף, יש לו מקדם הגנה של 30SPF, מה שנראה לי סביר בימים רגילים שבהם אני פחות נחשפת לשמש.

אם בבקרים אני לא משתמשת בסבון פנים, הרי שהוא מצרך חובה בעיניי בערבים - לאחר הסרה האיפור עם מוצרים ייעודיים להסרת איפור העור עוד לא נקי ממש ואני מרגישה שחובה להשתמש בסבון ניקוי בכדי להגיע למצב שבו לא נשארה עליו טיפת איפור :).

המוצרים הנבחרים שלי הם: סבון נוזלי וקרם לחות של חברת Just Beyond



לפי החברה, המוצרים מכילים "7 עשבי מרפא קסומים" אשר מיועדים לצמצם את הנקבוביות בעור הפנים ולשלוט על רמת השומן שבו. לא בטוחה לגבי ה"קסומים" או הטענות לצבצום הנקבוביות, אבל אני ממש נהנית משני המוצרים והם עושים את העבודה בעיניי.
את שניהם קניתי בהונג קונג ולא ראיתי אותם באף אחד מהאתרים שאני קונה בהם בדרך כלל, אבל אולי מישהי מכירה אתר שמוכר מוצרים קוריאניים? אני אשמח לדעת :).

את האיפור עצמו אני מתחילה כמעט תמיד עם איפור העיניים, ומוצר הבסיס שאני ממש מתלהבת ממנו בחודשים האחרונים הוא עפרון צלליות של חברת Jordana שנקרא:

12hr Made to Last Eyeshadow Pencil בגוון Continues Almond

כפי שרואים, המוצר הזה מאוד אהוב אצלי :)
שם ממש ארוך למוצר קטן וזול אבל מנצח! 
זה בעצם עפרון ג'מבו, דומה מאוד לעפרונות של NYX אבל קצת יותר "שמנמן" והרבה פחות קרמי, מה שהופך אותו להרבה (הרבה!) יותר עמיד. הסיבה שאני כל כך אוהבת את המוצר הזה היא בגלל שהוא מצליח במריחה אחת לנטרל את כל החוסר אחידות שעל העפעף ולתת משטח חלק ונוח לעבודה. ראיתי שהרבה בנות השוו אותו ל-Paintpot של מאק בגוון Painterly, ולמרות שמעולם לא ניסיתי אותו, אחרי שהשתמשתי בעפרון הזה, גם אין לי רצון לנסות אותו :). המרקם שלו  טיפה דביק מה שעוזר כשמניחים עליו צלליות קצת רכות שנוטות להתפזר, אבל לא דביק מדי שמפריע לטשטושים. דווקא להיפך - אני חושבת שהצלליות דווקא מטשטשות עליו יותר טוב מאשר על עפעף נקי. השווייתי אותו יום אחד עם אחד ה-Primer Potion של Urban Decay שקיבלתי עם פלטת ה-NAKED3 וממש אין למה להשוות - התוצאות היו הרבה יותר יפות וגם החזיקו מעמד כל היום!
פשוט מוצר מעולה בעיניי ולראייה כבר הזמנתי עוד 2 עפרונות לגיבוי :)
למי שמחפשת, את המוצרים של Jordana אפשר להשיג באתר BeautyJoint.



באיפור היום, מרחתי את העפרון של Jordana מקפל העין ועד לעצם הגבה וטשטשתי אותו עם מברשת P84 של סיגמא. מכיוון שאני לא כל כך אוהבת לעשות את השלב הזה עם האצבעות אני מעדיפה מברשת, למרות שעם המוצר הספייציפי הזה כנראה כדאי יותר להשתמש באצבעות כדי שהוא ייטמע בצורה טובה יותר בעור, שכן הוא נוטה להיות טיפ טיפה קשה למריחה. 
הסיבה שלא מרחתי את העפרון של Jordana על החלק התחתון של העפעף היא בגלל שהיו לי תוכניות אחרות לשלב הזה...



מכיוון שלא ממש יצא לי לקנות יותר מדי צלליות לאחרונה (תאמינו שקניתי בשנה האחרונה רק שתי פלטות?!) בחרתי למראה הזה בתגלית חדשה (יחסית) שלי - עפרונות הצלליות של Tarte!


(מילה אחת על הסטטוס של Tarte בנושא הניסויים - השבוע התפרסם שתאגיד גדול מיפן קנה את החברה, מה שאומר שככל הנראה המוצרים הולכים להמכר בסין ואז יאלצו בחברה להעביר את המוצרים ניסויים בבע"ח. כרגע שום דבר אינו בטוח ומכיוון שכתבתי את הפוסט ועשיתי את המראה לפני שכל זה קרה, השארתי את המוצרים הללו בפוסט.
נקווה לטוב :)

כפי שכתבתי בפוסט ה-HAUL שלי, אלו עפרונות הצלליות הכי מוצלחים שיצא לי לנסות :).
מה שאני בעיקר אוהבת זו הצורה שלהם מכיוון שהיא מסייעת לי למרוח אותם בצורה מדוייקת יותר (כן, Caviar Sticks של לורה מרסייה, אני מדברת אליכם!), אבל גם המרקם שלהם פשוט גאוני - רך וחלק אבל עמיד לכל היום בלי לדהות או להיעלם. שלא לדבר על הגוון עצמו - Taupe שהוא מעין חום טאופי עם שימר/ברק ורדרד או סגלגל, גוון ממש מעניין ועם הרבה עומק.





למרות שהעפרונות של Tarte גם מטשטשים בצורה נפלאה, בחרתי הפעם לעשות משהו קצת שונה ובקפל העין טשטשתי את אחד הסמקים שקניתי באותו ה-HAUL, אחד מסמקי ה-Amazonian Clay של אותו המותג בגוון Honored.
לסמקים מהסדרה הזו יש חסידים בכל רחבי עולם היופי ולמרות שאני לא חסידה גדולה של סמקים, הגוון הספייציפי הזה מאוד התחבב עלי ואני משתמשת בו הרבה כשאני רוצה ליצור מראה חם יותר לקפל העין. 

השלב הבא הוא האייליינר!


במראה של היום בחרתי לעשות אייליינר מטושטש קצת ולא חד כמו שאני בדרך כלל עושה. לשם כך השתמשתי בעפרון אייליינר של Tarte שנקרא: skinny smolderEYES Amazonian clay waterproof liner



זה אייליינר קרמי מאוד, מתחדד, שנמרח בקלות ומתקבע אחרי טשטוש. האמת שזו הפעם הראשונה שהשתמשתי בו מאז שקניתי אותו, פשוט בגלל שאני לא נוטה להשתמש הרבה באייליינרים מהסוג הזה ומעדיפה ליצור את האייליינר שלי עם אייליינר ג'ל או טוש, ופה אני ממליצה בחום על האייליינרים של Physician's Formula, ה-Eye Booster, 2-in-1 Lash Boosting Eyeliner + Serum (שמשום מה מופיע כ-Discontinued באייהרב), ועל שלישיית האייליינרים ג'ל (שהיו הפוסט הראשון בבלוג!) ה- Shimmer Strips, Custom Eye Enhancing Gel Creamliner.



לעומת זאת, אני מאוד אוהבת להשתמש בעפרונות מהסוג הזה כדי לתחום את קו המים הפנימי העליון של העין (מה שנקרא באנגלית ה-Tightline), ובחודשים האחרונים השתמשתי למטרה זו בעפרון NOIR של חברת Antonym, חברת איפור חדשה יחסית מארה"ב שחרטה על דגלה את נושא האיפור האורגני וטבעי מאושר תקן ה-Ecocert, וכמובן שכל המוצרים שלהם לא נוסו על בעלי חיים (ולמי שחשוב - המברשות של המותג הן טבעוניות עם תקן Vegan).


כדי לטשטש את האייליינר, ובעצם לכל הטשטושים שעשיתי בעיניים, השתמשתי במברשות של Real Techniques. חפרתי על המברשות הללו די הרבה בבלוג, אז להלן ריכוז של הפוסטים פה :).




השלב החשוב ביותר בעיניי באיפור עיניים היא המסקרה ולאחרונה מצאתי שכדי להגיע לתוצאות שאני אוהבת (קרי ריסים ארוכים, מעוגלים ומלאי נפח) אני מעדיפה להשתמש בשתי מסקרות - האחת מעבה והשנייה מפרידה.




המסקרה המעבה הכי טובה שיצא לי לנסות היא מסקרת Bold של קרליין, עליה כתבתי בפוסט הזה. מכיוון שהיא באמת מוסיפה הרבה נפח לריסים, אני אוהבת לעבור עליה עם מסקרה נוספת והשילוב האהוב עלי לאחרונה היא מסקרת I Love Extreme Mascara של חברת Essence.

קניתי אותה באמסטרדם והשתמשתי בה רצוף חודש שלם! מה שמראה שממש אהבתי אותה שכן אני מאוד אוהבת לגוון במסקרות :).



כל כך אהבתי אותה למעשה שכשחשדתי שהיא התייבשה לי, מאוד התבאסתי בגלל שלא הכרתי אתר ששולח את מוצרי החברה לארץ. ואז במקרה גיליתי (בעזרתה האדיבה של טל המקסימה) את אתר www.kosmetik4less.de שבו ניתן למצוא את מוצרי Essence במחירים הנמוכים יחסית שהם נמכרים בחו"ל פלוס דמי משלוח קבועים של 9 יורו (אז כמובן שבחרתי עוד כמה חברים שיארחו חברה למסקרה המצויינת הזו!).




בדרך כלל בשגרת האיפור שלי פה נכנס למשחק הקונסילר, אבל לצערי אני לא יכולה להמליץ על הקונסילר שהשתמשתי בו למראה הזה...
הקונסילר הזה של אינגלוט, ה- AMC Undereye Corrective illuminator, מיועד להארות ואולי הסיבה שהתאכזבתי ממנו היא שהוא מיועד רק למטרה הזו, משום שכשהשתמשתי בו כמו שאני משתמשת בשאר הקונסילרים שלי (כלומר להסתרת האדמומיות על הלחיים, הסנטר וצידי האף כמו גם מתחת לעיניים) הוא נתן לעור מרקם כמעט מחוספס ולא טבעי בעליל, כפי שניתן לראות בתמונה מעל. Not pretty...



מכיוון שאני לא משתמשת ביומיום במייקאפ נוזלי אני בדרך כלל מקבעת את הקונסילר עם מייקאפ פודרה והבחירה שלי למראה באותו יום (ולאחרונה בכלל) היא במייקאפ פודרה האורגני של Antonym. זהו מייקאפ פודרה שמתחיל את חייו כקרם ועובר תהליך אפייה מיוחד שמייבש אותו למרקם של פודרה בכמה גוונים שנראית כמו שיש. הפודרה מגיעה ב-4 גוונים שונים שמתאימים לקשת רחבה של תתי גוון ולכל סוגי העור.

אני מאוד אוהבת להשתמש במייקאפ פודרה, שכן העור שלי מעורב/שמן ומייקאפים נוזליים לא נראים לי טבעיים מספיק על העור. ה"שיחוק" בעיניי עם הפודרה הוא שאחרי שהיא יושבת על העור כמה זמן היא כמעט נטמעת בו לחלוטין והמראה שמתקבל נראה יפה ולא מסכתי או מאופר מדי, לפחות לטעמי :).



להנחה של המייקאפ אני ממליצה בחום על מברשת הקבוקי של אותו החברה, שכן היא המברשת הנעימה והמוצלחת ביותר שניסיתי והיא מתאימה להכל! בנוסף, נקודת המחיר שלה סבירה בעיניי והיא גם מגיעה עם נרתיק קטנטן ששומר עליה אם רוצים לקחת את המברשת לנסיעות :).




והשלב הלפני אחרון בכל איפור שאני עושה הוא ההצללות!
כבר סיפרתי לא פעם בבלוג שאני לא אוהבת את המראה של סמקים עלי, בעיקר בגלל שהעור שלי נוטה לאדמומיות בכל זמן נתון אז סמקים נראים לי מוגזמים בכל מצב כמעט (היוצא דופן הוא הזמנים שבהם אני משתמשת במייקאפים עם כיסוי מלא שמשטיחים לי את תווי הפנים, מה שקורה מעט מאוד). אצלי המחליף של הסומק הוא בעצם הברונזר, או סומק בגוון חום, תמיד במרקם מאט!



למראה הזה בחרתי מוצר שיחסית חדש אצלי - E.L.F. Cosmetics, Contouring Blush & Bronzing Powder בגוון St Lucia שאותו קניתי כמובן באתר iHerb :).
זה בעצם מוצר כפול שצד אחד ממנו הוא ברונזר בגוון חום נייטרלי (פחות "זהוב" מבתמונה) ולכאורה עם ממש מעט שימר אבל על העור הוא מתקבל מאט. הצד השני הוא סומק ורדרד/אפרסקי יפייפה.
הדואו הזה אמור להיות Dupe, כלומר מוצר דומה ל-Bronzing Blush Duo in Orgasm/Laguna של חברת NARS, מוצר ששני חלקיו הם סוג של איקונות בעולם היופי. מכיוון שאין לי אף אחד מהמוצרים של NARS אני לא יכולה להעיד על הדימיון או השוני (אבל מצאתי פוסט השוואה) ורק אומר שבעיניי זה מוצר מעולה, במיוחד תמורת ה-3 דולרים ששילמתי עבורו!
להנחה של הברונזר אני משתמשת במברשת הפודרה של חברת Antonym (כן, אני יודעת, קצת חפרתי על המותג הזה, אבל באמת שאלו המוצרים שאני משתמשת בהם מאז שהגיעו אלי בלי קשר לפוסט הספציפי הזה!). המברשת הזו מצויינת בעיניי כי מעבר להיותה נעימה מאוד, הצורה שלה מאפשרת הנחה די מדוייקת באיזוור שמתחת ללחיים, אבל גם מטשטשת ומפזרת את האבקה בצורה יפה והרמונית ביותר.

ועכשיו לשלב הסופי - השפתיים!


אחרי שדגמתי לא מעט (שלא לומר הרבה) מהצלליות של Wet & Wild, הגיע זמנם של השפתונים!
אז כדי לעשות מדגם נאות, הזמנתי 5 שפתונים, כולם מסדרת ה- Mega Last Matte Lip Cover כלומר במרקם מאט. לאיפור של היום השתמשתי בשני גוונים - 968 Pinkerbell ו-906D Whine Room. קודם השתמשתי בגוון הכהה ובגלל שהוא נראה לי טיפה כהה מדי, לקחתי טישיו והורדתי קצת ממנו כדי שלא יתערבב יותר מדי עם הגוון הבהיר יותר שאותו הוספתי מעליו וממש אהבתי את התוצאה!
השפתונים האלו מלאי פיגמנט אבל בהנחה של טפיחות כפי שעשיתי הפעם, נוטים לייבש את השפתיים לא מעט, לכן אני ממליצה להשתמש בבאלם מלחח מעליהם.


968 מימין ו-906D משמאל




ועד פה להפעם!
מקווה שנהניתן ושנתתי לכן קצת חומר למחשבה :)
מהו מוצר ה-Cruelty free המנצח שלכן? שתפו בתגובות!

2 תגובות:

  1. How do you keep all your make up stuff? I'm interested in organizing mine new, so im curious ? Tnx

    השבמחק
  2. I actually have a video about my makeup collection & storage :)
    http://bit.ly/1pvy3tT

    Hope u like it!

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...