יום שישי, 24 באפריל 2015

הביקור הראשון שלי בפריז!

את חופשת פסח האחרונה ביליתי בפריז. זו הייתה הפעם הראשונה שביקרתי בעיר והייתי נחושה בדעתי למצות כל דקה מהטיול ולראות ולהתנסות בכל מה שיש למקום המהמם הזה להציע!


אני לא אלאה אתכם בפירוט יומיומי של מה עשיתי בפריז, יש המון אתרים מצויינים שעזרו לי בתכנון המסלולים, ביניהם: למטייל, מסע אחר, CITY TOUR, שיחור ועוד ועוד. אני מהזן המתכנן, מה שאומר שאני אוהבת לעשות מחקר די מקיף לפני נסיעה לחו"ל, אז אני נוטה לבדוק ולבחון הרבה מקורות מידע ולכן בנוסף לכל האתרים הנ"ל (ועוד שתיכף אזכיר) קניתי גם ספר על העיר, מסדרת EYEWITNESS שניתן להשיג בסטימצקי למשל או באתר פה. מי שרוצה, הכנתי מפה מפורטת (יש שיגידו מפורטת מדי :) עם כל המקומות שתיכננתי להגיע אליהם (ואני גאה להגיד שהגעתי כמעט לכולם!). את המפה אפשר למצוא פה.
בתור חובבת אפייה, אני עוקבת כבר כמה זמן אחר הבלוג המצויין Paris Chez Sharon של שרון היינריך. התמונות המדהימות שלה מהחוויות קולינריות ומסיורי האוכל שהיא עורכת בעיר האורות עשו לי חשק ולכן קניתי את הספר שלה "הפטיסרי הטובות בפריז", בחרתי ממנו את מה שהכי נראה לי ובכל איזור שהגענו אליו ניווטתי לאחת (או יותר) מהחנויות שהיא הזכירה והתמוגגתי בכל פעם מחדש מהתוצרים המדהימים שהיו שם! זה לחלוטין היה אחד החלקים הכי כיפיים וטעימים בטיול! יש בעיר המוני המוני פטיסרי שכאלה וכל אחת נראית טובה וטעימה יותר מהשנייה, הבעיה היחידה הייתה מה לבחור בכל חנות :)
בנוסף לפטיסרי, בפריז יש גם הרבה מסעדות מדהימות ואכלתי בכמה מהן (לטעמי לפחות :). המסעדה שאני הכי ממליצה עליה היא "ביסטרו פול ברט", שם אכלנו את הארוחה הכי צרפתית שאכלתי מימיי. טעים ביותר! המלצות נוספות אפשר למצוא בבלוג המצויין "בצק אלים".
כמובן שגם במסעדות הקינוחים מדהימים לא פחות!
כדי שלא תחשבו שרק אכלתי כל היום, מסלולי הטיולים שלנו כללו לא מעט הליכה (ומדרגות! זאת תודות לתחנות המטרו היעילות אם כי קצת מרתיעות בהתחלה, שפזורות בעיר). ביקרנו בלא מעט מוזיאונים, כנסיות וגנים מרהיבים ברחבי העיר.
ואיך אפשר שלא לבקר בשווקים המצויינים של פריז?
 
אם כבר עסקנו בענייני קניות ושופינג, נתחיל בזה - פריז יקרה. מאוד. ובהכל! אמנם יש ספורה כל שני מטר בערך, אבל חנות עם איפור דראגסטור היא מצרך נדיר ביותר. יש כמה מותגים "זולים" שנמכרים גם בספורה (רק בחלק מהסניפים), אבל החנות הכי טובה למוצרי דראגסטור שאני מצאתי היא Monoprix שלהם כמה סניפים ברחבי העיר. שם ראיתי: לוריאל, מייבלין, בורז׳ואה (שלהם גם חנות משלהם בפורום דה האל), רימל, Real Techniques ועוד כל מיני חברות אירופאיות קטנות שלא הכרתי.
בספורה מצאתי מותגים כמו: NARS, Urban Decay, Benefit, Make Up Forever, bareMinerals  וכו', כמו גם את מותגי היוקרה ה"רגילים" כמו דיור, שאנל, גרלן ועוד.


בעיר יש כמה חנויות של Kiko שבהן אפשר למצוא מבחר גדול של מוצרים צבעוניים ומהממים במחירים מעולים. יצא לי לבקר רק בשתי חנויות וחבל שלא היו עוד!


כפי שכבר ציינתי, בחנויות ספורה השונות יש מותגים שונים והמבחר שונה מסניף לסניף - בחלקן יש למשל מוצרים של לוריאל, בחלק היו מוצרים שונים באותו מותג, כמו למשל הפלטה של bareMinerals שמצאתי רק בסניף אחד או פלטת NARSissist Dual-Intensity של NARS שמצאתי בסניף אחר אבל לא קניתי בסוף :).


המחירים בספורה אכן יקרים אבל בגלל ששער היורו היה דומה מאוד לשער הדולר (המשפט הכי טכני שנכתב בבלוג אי פעם!) המחירים יצאו כמעט זהים לאלו שבארה״ב. מאוד כיף לבקר בכל החנויות של ספורה בעיר, העובדים שם ידידותיים (יחסית לצרפתים כמובן), אפשר לבקש דוגמיות (ואף לקבלן בהפתעה בקופה!) ומלבד התור לקופה בחנות בשאנז אליזה, זה בהחלט הסניף האהוב עלי!





למרות שאני די מחושלת בענייני חנויות קוסמטיקה, החוויה הכי נוראית שהייתה לי אי פעם הייתה בחנות סיטי פארמה - שמעתי וקראתי הרבה על החנות הזו אבל שום דבר לא הכין אותי לדוחק ולצפיפות שהיו שם. אומנם כל מותג טיפוח צרפתי מיוצג שם, אבל זה עדיין לא היה שווה לי ממש לחפור ולעמוד בתור שם... בעיר פזורות המוני חנויות Pharmacie שהן בעצם בתי מרקחת שמוכרים גם טיפוח ולפעמים איפור אז שווה לבקר בהן. הסניף הכי מוצלח שביקרתי בו היה בכיכר הרפובליקה שלמזלי הייתה ממש קרובה למלון שבו התאכסנו :).
לסיום, אני חייבת להגיד תודה לפוסטים של שתיים מהבלוגריות האהובות עלי - פי'צה וגלוסברי שכתבו על פריז בדגש על ענייני הקוסמטיקה ועזרו לי לעשות סדר בהכל!

לבסוף אשאיר אתכם עם עוד קצת תמונות מהעיר המהממת הזו...
ולמי שלא הספיקו התמונות האלו, יש לי אלבום שלם בפייסבוק שמוקדש לטיול :)

8 תגובות:

  1. הצפת אותי בגעגועים לפריז, כל נעורי רציתי להגיע לשם אבל לקח לי עד גיל 30+ (כשהילדים גדלו) וכלכך נהנינו שחזרנו לשם לעוד ירח דבש קצר.
    התמונות נהדרות!!! ורואים שקיימת את שהבטחת לעצמך ומיצית כל רגע ורגע. מה שמלהיב בקניות שלך הוא שקנית בעיקר את מה שאין להשיג בארץ - זה כל הכיף לא? (או לקנות אותם ממש בזול)
    תתחדשי

    השבמחק
  2. עזבי איפור - האוכל נראה חלומי! מקווה להגיע גם לשם מתישהו

    השבמחק
  3. אוי עשית לי געגוע עז לפריז! בפעם הבאה שאסע אעשה סיור פטיסירי, נראה לי הרבה יותר שווה מאיפור (מי כתב את זה??)
    נראה שמיצית את העיר על תום! מתה לקרוא על קיקו שרכשת. פוסט מקסים מקסים! (ותודה על הפרגון)

    השבמחק
  4. את חייבת להגיע לשם! פריז היא אחד המקומות שאני בטוחה שאחזור אליהם בעתיד!

    השבמחק
  5. תודה לך מותק :). אכן היה טיול עמוס חוויות, אבל תהיי בטוחה שלבפעם הבאה (ובהחלט תהיה פעם הבאה!) יש לי רשימה של מקומות נוספים שלא הספקתי הפעם!

    השבמחק
  6. האוכל אכן חלומי ושווה ביקורים, לא ביקור!

    השבמחק
  7. תודה רבה אפרתי! יש לי חוק אחד בשופינג בחו״ל - רק מה שלא ניתן להשיג בארץ! אחרת זה הרבה פחות מעניין :). ואני בהחלט אחזור לפריז מתישהו בעתיד, יש כל כך הרבה מה לראות שם!

    השבמחק
  8. פוסט נהדר! עשית לי חשק לנסוע לשם :)

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...